Thursday, December 23, 2010

Diet vs Date

Salam, aloha everybody. Kenapa pilih tajuk diet vs date hari ni? Ya, saya nak bercerita bila saya diet, tapi saya ada appointment untuk berdating dengan si dia. Masalah saya adalah, saya tak suka kerap nak ke toilet bila saya ada di luar kawasan rumah. ;))

Betul, sangat lah tidak selesa untuk berkejar ke toilet bila berada di luar. Saya keluar biasanya, bukanlah selalu untuk bersuka ria. Saya keluar biasanya bila ada hal penting nak diuruskan. Tidak pun kadang-kadang nak cuci-cuci mata di shopping mall. Huhu. Tapi semalam, saya keluar untuk menguruskan DPT saya. Sambil-sambil tu, alang-alang Fitri datang ke Seremban, jadi kami berdating la selepas selesai urusan.

Ok la, tak ada la nak cerita pasal dating sangat. Saya cuma nak cerita bila saya keluar, saya cuba elakkan minum air dalam jumlah yang banyak sebelum keluar. Sedangkan saya sedang menjalani program loosing weight mengggunakan produk HERBALIFE, dan ia memerlukan saya untuk minum air dengan jumlah yang banyak.

Diet! Ye, saya memang nak kurus! Nak sangat slim macam zaman dulu, berat semasa 43kg, paling berat 45kg. DAN boleh makan apa sahaja yang saya mahu. Saya nak kembali ke zaman itu. Whoa! Best! 

Semalam, diet saya lari dari track sedikit. Eh, mungkin banyak. Tapi entah la, saya tak pandai sangat mengira tu semua. Jom kita tengok ni apa saya makan semalam :-

Breakfast : 300ml air kosong + 400ml HERBALIFE chocolate shake << Tengok tu, dah la saya terkejar-kejar nak menjemput Fitri, sempat minum sikit je, tu pun saya bawa sekali shake saya, :)) Herbalife sangat bagus tau. Perut saya sangat selesa bila saya hanya ambil shake Formula 1 sahaja. Tahan sampai lunch!
Lunch : Nasi + Ayam Goreng + Kuah asam pedas bersama bendi + 400ml air kosong <<Sedap!! Teehee~
4.00 pm : Kempunan nak makan kentang McD dengan sundae strawberry, saya ajak Fitri beli, share dengan dia. Saya beli Twister Fries + Sundae Strawberry + Fillet O Fish + Air. Ni share tau. Saya tak makan banyak pun. Kan? Fitri kan? >.< Huhu. Geram la. Diet program lari dari track.
Dinner @ 12.00 am : Air kosong 5 liter sepanjang masa lepas balik berdating 5.00 pm hingga 12.00 am + 300ml HERBALIFE shake stawberry << Sebab ape 300ml je? Saya tak habis minum sebab tertidur. Boleh tak? -.-"

Mesti coach saya marah dengan saya, pelanggan yang degil nih. Grrr... Huhu. Fatin!! How can I help myself? Huwaa. Saya rasa chubby adala. Walaupun 1 normal meal and 2 shake is a loosing weight program, saya tak rasa im loosing my weight. Tengok gaya makan pun dah tahu. Kena improve lagi!!! Come on!! Nak kurus kan? Tapi kan, tapi kan, Fitri kata skin saya improve!! Ok, tu saje. ;)

Wassalam.

2 comments:

  1. sayang..hee..yang pukul 4 ptg tu dh buat ko makan herbalife only for maintain your weight dear..sbb ko tak cut down the calorie intake..takpe-takpe..no problem!
    bagusnyeee skin dh improve, tu ko belum pakai outer nutrition lg tu..hehe..

    ReplyDelete
  2. @Fatin : Haha. Ak akan terus dan terus berusaha untuk berubah. Ngee. Fatin, ak memang nak sangat pakai the whole product of Herbalife. Sebabnye ak cinta sangat dengan produk tu. Tapi belum mampu la. Huwaa~ ;)

    ReplyDelete

 
design by belogshop.com