Monday, December 20, 2010

Second day on diet.

Hye!
Hari ni hari ke dua sudah saya on diet. So menu untuk hari ini adalah :-

Breakfast : 1 liter air kosong + 400 ml chocolate shake HERBALIFE
Lunch : Nasi (macam biasa, kene kurangkan sikit amount dari kebiasaan) + 400ml air  kosong
Dinner : Dua suap nasi (ibu suap) + 1 liter air kosong + 200ml shake strawberry HERBALIFE

Saya rasa kuantiti air masih tak memuaskan. Saya akan cuba minum 5 liter air sehari, yeah! :))

Hari ni mood tak berapa nak baik. Emosi sangat tak stabil, cepat terasa. Doakan saya dapat bertenang dan bina kebahagiaan dan kegembiraan saya semula ok.

Ada topik hot pukul 9 pm tadi. Tuan rumah (rumah family) call tanya sewa dah bank in ke belum. Tapi lain yang jadi, mulut mak cik tu sangat lazer. Bak kata ibu saya, jangan layan mak cik tu, lagi layan, lagi pok pek, pok pek mulut mak cik tu. Sangat geram ok! Dapat jugak lepas geram kat FB tadi. Rasa lega sikit. Kemungkinan saya akan berpindah, mungkin tidak, tu pun kalau ibu saya masih boleh tahan dengan karenah mak cik tu. Harap je sama-sama melayu, harap je ada gelaran Hajjah, harap je dah berpangkat nenek, tapi mulut tak padan dengan gelaran. Lazer yang amat! Kalau rajin saya cerita detail dalam post yang seterusnya.

Walau apa pun, saya berharap hidup akan lebih bahagia dan gembira pada hari esok. Malam ni, sebelum tidur, lapangkan hati, maafkan semua orang. Insya'Allah, dengan izin Allah, esok adalah lebih baik dari hari ni. :))

Wassalam.

No comments:

Post a Comment

 
design by belogshop.com