Sunday, January 15, 2012

The Beginning of 2012.

Salam. Salam tahun baru 2012! Walaupun tidak ada entry pada 1.1.2012, masih belum terlambat untuk mengucapkan selamat tahun baru, selamat dengan azam-azam baru. Insya'Allah! Akan termakbul hendaknya, yang pasti, dengan usaha seiringan.

Alhamdulillah, tahun ni bermulanya alam baru bagi aku, iaitu alam bekerja. Masuk hari ni, dah sebulan setengah aku bekerja sebagai Technician di Hospital Ipoh. Alhamdulillah, alhamdulillah, permulaan yang baik. Insya'Allah, akan menyesuaikan diri dengan baik dan memperbaiki diri dari masa ke masa.

Sebagai permulaan tahun 2012, kita mulakan dengan menyenaraikan azam kita pada tahun ni.

  1. Lebih dekat dengan pencipta Allah SWT. (Lebih mendekati, lebih menjiwai)
  2. Dapat pekerjaan yang bagus dalam bidang yang diceburi. (Alhamdulillah, done! Aku bukan lagi penganggur)
  3. Jadi permanent staff dengan gaji yang lumayan. (On the way to make it, 4 and the half months to go, insya'Allah, kalau ada rezeki)
  4. Hutang! Jangan di abaikan. Tak nak miss bayar balik PTPTN.
  5. Berkereta. (Myvi atau saga FLX, nak warna putih please! Putih nampak bersih, cantik di mata )
  6. Berkhidmat untuk keluarga. Menyumbang bakti kepada Ibu Bapa. (Insya'Allah, aku akan usahakan)
  7. Improve dari segi kesihatan, kecantikan dalaman dan luaran dan relationship. (Ini perlu bagi seorang insan)
  8. Make a stable business. (Side income itu perlu!)
  9. Improve in personality and communication skills.
  10. I hope I can manage myself better and better.
  11. New gadget mungkin? (New hp, new lappy, etc.)
  12. Future married planning. (Owh! Gatai nak kahwin na. *honestly, mmg aku harap aku dapat kahwin awal dalam hidup aku. Aku nak enjoy life with my husband)
  13. Start expanding nutrition mission. Nak fitkan badan, nak slim, nak berat badan ideal, nak stamina. (Herbalife, go Herbalife! Go for Supervisor)
  14. Nak hati dan jiwa yang bersih. (Perlukan muhasabah diri tiap masa)
  15. An annually vacation with family and friends. 
Sekian, aku senaraikan 15 yang perlu aku kejar untuk tahun 2012 ni. Banyak kan? Tapi, dengan ada nya senarai ni, insya'Allah, ada guideline dan pembakar semangat aku tiap kali aku review dan baca planning ni. Takkan nak menyerah kalah pada diri sendiri kan? So, usahakan!  

To my lovely heart kat Taiping, semoga dengan entry ni juga dapat tunaikan hasrat kamu untuk saya mengupdate blog yang bersawang ni. :) Jom kita sama-sama usaha untuk get a better life. Jom usaha!


No comments:

Post a Comment

 
design by belogshop.com